Takk for 10 år !


Kjære leser 

I dag er det 10 år siden jeg startet bloggen «Fra Guds hjerte». Det har vært en glede for meg å lytte til Guds hjerte og videreformidle. Jeg er så takknemlig for alt jeg har fått av Gud og det Han har brukt meg til. Denne reisen startet i 2007, da jeg fikk en stor lengsel etter å høre mer fra Gud. Etter å ha hørt forkynnelse om dette på en konferanse, kjøpte jeg og jobbet meg gjennom boka «How to hear God’s voice» av Mark & Patti Virkler. Jeg oppdaget fort at det var ikke så vanskelig å høre Guds stemme. Alle som har tatt imot Jesus kan høre Guds stemme, men vi trenger å øve oss opp.
Etter et halvt år med journal-føring begynte jeg å få ting til andre, som var til oppmuntring for dem. Det var så spennende og meningsfylt å kunne gi det videre! Etter noen år kom kallet fra Gud til å starte bloggen. Jeg skrev ganske mye i starten, men var ikke alltid like lett å holde det gående. I en tøff periode fra juni 2017 og utover, skrev jeg ikke så ofte. Men så opplevde jeg et veldig sterkt møte med Gud for ca 1 år siden, og kjente tiden var inne for å revitalisere bloggen. Siden da har jeg skrevet en gang i uken, og det vil jeg gjerne fortsette med. Mitt ønske er å bringe noe fra Gud til deg, kjære leser, som kan være til oppmuntring, inspirasjon og kanskje trøst.

Gud velsigne deg !
Anne Cathrine ❤️

PS Nedenfor har jeg samlet noen tilbakemeldinger fra lesere av bloggen, fra nå og tidligere. Det er utrolig fint å høre at det jeg skriver betyr noe. Fikk du ikke gitt tilbakemelding, så er du hjertelig velkommen til å sende meg en mail (annecathrine.dale@lyse.net). Mailen din vil ikke bli publisert.


Tilbakemeldinger fra leserne :

«Jeg opplever at bloggen «Fra Guds hjerte» er nettopp det - en klokkeklar stemme rett fra Guds Farshjerte! Gjennom andaktene og diktene har jeg flere ganger gjenkjent Guds vennlige stemme som vil ta meg nærmere Ham. Gjennom konkrete beskrivelser av de følelsene og tankene vi alle kan bære på, peker Anne Cathrine igjen og igjen på Jesus, den eneste som kan frelse og aldri forlate oss på livets vei.»



«Hei!
De siste to årene har jeg hatt det tøft på mange måter, og midt oppi vanskelighetene har jeg funnet stor trøst i å lese bloggen din. Takk for alt du deler fra Guds hjerte.
Gud velsigne deg!»



«Dear author,
I hope this email finds you well. This email is my feedback on your fantastic blog. A stunning collection of texts and lyrics which draws us close to God, His Heart, His Mercy and His Strength.   My first encounter with this blog was in October 2019. Life was a cycle of darkness, fear, thoughtfulness and solitude. As if to break this spiral, the blog came in with these words

“Look up
Not down
Don’t be ashamed

I know everything about you
There is nothing to hide
I don’t condemn you
I give you mercy

You are on Mercy Street now
And the next street is named
New Beginnings"

These words in the post titled Mercy Street were a sort of revelation. God had seen my hardships and told me face them. He told me to hold on!.
I responded like Samuel in 1 Samuel 3:9 "(...) Speak Lord, your servant is listening" (1 Samuel 3:9)
The following week, things turned around. A new friend and an email inviting me to a job interview - a new beginning. I felt the grace of God !
Fra Guds Hjerte is a réflexive masterpiece around the power of the Almighty manifested through His word. He doesn’t care who you are and what you have been, His heart has enough space for us all. Praise the Lord !
On the down side, if we had more posts in English, it would touch more hearts and reach more persons !

With kind regards,
A reader»



«Jeg må først og fremst få takke deg for at du har denne bloggen og for alt du deler fra Guds Faders hjerte.
Jeg har flere ganger blitt ledet til siden som om Gud bare vet at dette skal du bare lese akkurat i dag. Har blitt møtt og rørt i møte med Guds Faders omsorg og hjertelag. Selv er jeg i veldig behov for å høre hva Fars hjerte sier. Merket derfor at slike ord er som manna for meg. Etter at jeg ble livsgruppeleder i Karisma, (smågruppe leder), ser jeg også sterkt behovet for nettopp dette i andre menneskers liv. Har derfor tillatt meg å videresende sider på den gruppa vi har på Messenger. Flere av dem har så blitt ledet til å videresende dem. Spesielt ei, som har kontakt med noen som har det vanskelig i livet, har kjente at hun skulle videresendt til dem. Må bare få uttrykke at du har en svært viktig oppgave i dette og bare takker Gud for alt du får og vil dele med oss andre. Det er Guds ord til oss...helt klart. Det er både en sterk barmhjertighets tjeneste/ omsorgstjeneste utover en profetisk tjeneste. Gud velsigne deg, bloggen din og arbeidet ditt videre.»



«Dear Anne:
I enjoy and love to read your blog "From the heart of God".
I have been fed in my head for years, and my heart is starving for more connection with the heart of God. This blog you wrote is like a fresh wind to my soul, I felt so much love and compassion of God in the text.It blesses my heart deeply, may the Lord continue talks to you and deliver more of his heart in the posts.»



«Hei!
Det siste innlegget ditt var en vekker for meg. Jeg har ventet i snart 4 år på at livet skal ordne seg, og har kanskje prøvd å ta ting litt i egne hender den siste tida. Takk for at du lytter, og at du videreformidler det Gud ønsker du skal skrive:)
God advenstid, og guds rikes velsignelse over dine dager:)»



«Hei! En tilbakemelding På bloggen. Jeg oppdaget den tilfeldig i august og det du skrev traff meg veldig. Det føles som om Gud snakker direkte gjennom deg og jeg har flere andre ganger kjent at det du skriver er til oppmuntring. Jeg har også flere ganger sendt link videre til venner som jeg har tenkt trenger å lese det du skriver💜»



«Jeg ble klar over bloggen din på en lenke fra en annen blogg for noen uker siden, men fikk aldri tatt meg tid til å gå gjennom innleggene som lå i arkivet på bloggen. I helgen er kona på "Kvinner i nettverk" i Kristiansand, så da fikk jeg en kveld helt for meg selv til å gå gjennom nye og spennende blogger! Jeg trodde jeg bare skulle surfe litt over noen blogger, men jeg stoppet helt ved din blogg. Så ble jeg bare nødt til å sende en melding, selv om det ble sent.... :-)
Aller først: Du har en herlig blogg til oppmuntring, trøst og visdom, men også med utfordring! Det er vanskelig å tenke seg noe bedre bloggnavn enn "Fra Guds hjerte", og det var først i kveld jeg fikk med meg det du selv skriver innledningsvis om bloggen: ...skriver jeg ting som jeg opplever kommer fra Guds hjerte... Det var akkurat det jeg følte du overleverte i de forskjellige innleggene.
Jeg har vært veldig opptatt av vårt hjerteforhold til Gud i det siste - vår frelsende tro er basert på en hjerte-tro med overgivelse (Rom. 10,8-10) og ikke en tro basert på intellektuell overbevisning som jeg kommenterte på en annen blogg nylig. Men så hadde du skrevet innlegget "Møt meg i hjerterommet" som jeg ikke hadde fått med meg! Dette var ikke et langt innlegg, men jeg opplever at hele dette innlegget er en Gudsåpenbaring! Første halvdel er rettet mot de som ikke har sett eller opplevd frelse fra all synd og at Gud ser på oss som fullstendig rene (der har jeg heldigvis alltid hatt det trygt og godt), men i siste halvdel er innlegget som skrevet direkte til meg, og jeg har vandret med Gud siden før du ble født!!!..... I hjertet møtes vi…. vi har så mye å snakke om…. livet ditt er slett ikke kjedelig, som du tror!... alle ting ved livet ditt er interessant.... ingen detaljer er uvesentlige for meg.... bryr meg om hele deg.... møt meg i hjerterommet...
Så jeg må bare igjen takke for et herlig innlegg og en herlig blogg, Anne Cathrine! Dette kommer til å tale til meg de neste dagene om jeg ikke tar helt feil... Gud har vist meg noe de siste månedene om hjerteforholdet til Han, og der har du nettopp (i august) skrevet ordrett det han jobber med meg på. Denne prosessen har allerede gjort noe med mitt bønneliv, mitt trosliv og jeg har fått ta noen vaklende skritt i tro utenfor komfortsonen min....(og jeg er en respektabel godt voksen herremann som ikke liker og dumme meg ut!).
Ønsker deg Guds fred og en fortsatt velsignet god helg!»



«Hei,
Takk for de fine innleggene på fragudshjerte.no! Jeg liker at de er skrevet på en anderledes måte enn mange andakter, det gir en ro og trygghet å lese dem.»



«Hei
Fant bloggen din linket fra en annen blogg. Veldig godt å lese!
Kommer til å legge deg til i leselista på bloggen min for jeg vil gjerne at andre skal få oppdage bloggen din.
Takk for at du deler!»